11 Ağu 2014

Tiramisu

Tiramisu kelimesi italyanca tirare, mi ve su kelimelerinin birleşiminden meydana geliyor. Yani içerisinde 'beni yukarı çek', 'çek çıkar beni' anlamlarını barındırıyor. Neden mi bu anlama geliyor? Çünkü kullanılan malzemeler kişide afrodizyak etkisi yaratıyor!

Tabiki İtalya'daki tiramisu kavramı bizdekinden çok farklı. Bunun öncelikli nedeni bizde krema için labne kullanılıyor olması. İtalya'da ise mascarpone isimli bir peynir kullanıyorlar. Evet görünüş açısından labneye benziyor ama tadı kesinlikle çok farklı. Ayrıca bizim annelerimiz kedi dili bisküvi kullanıyorlar, burda ise onun yerine savoiardi kullanılıyor. Her ikisi de Türkiye'de olan şeyler ama elbetteki çok uygun fiyatlara değil!

İtalya'da tiramisu'yu ben buldum! ben buldum! diyen bir çok şehir ve restoran var. Ve bir çok da efsane... Efsanelerden birine göre Siena'da ortaya çıkıyor bu tatlı: Toscana dükü Cosimo de Medici şehre teşrif ediyor, bunu kutlamak isteyen pastacılar onun büyüklüğünüe yakışacak kadar lezzetli ancak kişiliğindeki zarafeti ortaya koyacak kadar da basit malzemelerden oluşacak bir tatlı yapmaya karar veriyorlar ve sonucunda da tiramisu ortaya çıkıyor. Vakti zamanında buna 'zuppa del duca' diyorlar yani 'dük'ün karışımı', zaman içerisinde ise bugünkü ismini alıyor.


  İşte size bildiğimiz anne borcamına yapılmış bir tiramisu fotoğrafı


Ve bu da sunuluş şekli. Çok büyük hayallerle gelmeyin çünkü önünüze bir bulamaç çıkabilir =)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder