1 Şub 2015

Spritz Tarifi




Spritz benim İtalya'ya tapma nedenlerimden biri olabilir! Hani geriye dönüp baktığında İtalya'ya dair neyi özlersin derseniz cevabı kesinlikle Spritz olur!

Nedir peki bu turuncu renkli Spritz denilen şey?

Orjinalinde Venedik'in de içinde bulunduğu Veneto bölgesinde ortaya çıkan alkollü bir kokteyl. Daha çok yemek öncesi aperatif olarak tüketiliyor.

Vakti zamanında savaş nedeniyle Venedik'te bulunan Avusturya askerlerinin alkol derecesi yüksek Veneto şaraplarını seyreltmek amacıyla şarabın üzerine acqua frizzante (gazlı su) 'püskürtmesiyle' ortaya çıkmış. Spritz kelimesi de almanca 'spritzen' yani 'püskürtmek' fiilinden geliyor. Tabiki zaman içerisinde farklı bölgelerde farklı tarifler ortaya çıkmış ama özellikle 2008 yılında Aperol markasının reklamlarıyla şu an bildiğimiz turuncu renkli Spritz ulusal bir boyut kazanmış.

Campari ile yapılanı bana çok acı geliyor o yüzden Aperol'u tercih ediyorum.

Gelelim Spritz tarifimize:

3 birim şampanya (ya da beyaz şarap - ben şampanyayı tercih ediyorum)
2 birim Aperol
1 birim gazlı su (maden suyu olabilir ama çoğu çok gazlı kalıyor, benim önerim Uludağ Premium ya da Starbucks'larda kolaylıkla bulabileceğiniz Pellegrino)
1 dilim portakal
Bol miktarda buz

Kokteyl bardağımızın içerisine buzları dolduruyoruz üzerine sırasıyla Aperol, şampanya ve gazlı suyu ekliyoruz. Bir kokteyl karıştırıcı ile homojen hale getirip portakal dilimini de ekliyoruz. Veee meşhur Spritz'imiz hazır!

Evde yapacağınız Spritz'inizin iyi bir pub da içeceğiniz Spritz kadar lezzetli olacağından şüpheniz olmasın.

Buon Appetito =)







4 yorum:

  1. Merhaba,

    Blogunuzu okurken bir kez daha Roma'yı ne kadar özlediğimi farkettim :) Keyifli yazılarınız için teşekkürler,umarım bol bol tadını çıkarırsınız. Selamlar. Bahar

    YanıtlaSil
  2. Şuan yazıyı yazarken cagliari de spritz içiyoruz arkadaşlarla yazınız sayesinde içtiğim şeyin ne olduğunu öğrendim :-) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Kırmızı şarap ile gider mi?

    YanıtlaSil